fredag 30 juli 2010

Halleluja

Igår red jag första saluhästen jag gärna vill rida igen. Tänk att det finns sådana!

Hästen är en f d hopphäst som inte ska hoppa mer utan som skolats om till dressyr. Svart var han också. Lite låg fram kanske, men det blev bättre under ryttare. Han reagerade precis som jag vill en häst ska göra för sitsen, och han kändes mycket trevlig att rida. Jag gillade honom skarpt.

Frågan är om min medryttare / framtida delägare blev lika förtjust. Det är inte lätt när hästen ska passa två! :)

Nu hoppas jag att Ditte snart kan börja marknadsföra Ralph så att han snabbt och smidigt blir såld - så jag vet hur mkt pengar jag har att röra mig med. Den svarte valacken ska absolut provas igen, men "tyvärr" åker vi på semester en v nu på Österlen. Jag kommer att reta mig kungligt om han blir såld under den tiden.

Såhär ser hans annons ut, för den intresserade.

4 kommentarer:

Moster Måne sa...

Sån härlig läsning Anna-Karin! Han ser verkligen läcker ut - och du ser, du kanske visst kan bli kär?! ;-)
Kram /Ylva

Lotti sa...

Han ser jättefin ut, låter bra på "pappret" och om han dessutom känns bra tycks det ju som att alla bitar är på plats :)

Bitte sa...

Spännande. Men en fråga "han ska inte hoppa mer". Voffor då då? Betyder det att han har varit skadad? Problemet när man "lägger om" ridningen på en häst är ju att nya muskler ska aktiveras, leder belastas annorlunda när du kräver mer undertramp och att han bär sig. Det är sannerligen inte lätt att köpa häst: man ska både tycka om nu och tänka framöver. Hoppas att det är lättare än det låter!

Anonym sa...

Vad kul med en häst som du gillar! Det tog inte jättelång tid, tycker jag, så skulle den bli såld hittar du nog en ny att tycka om ganska snart igen.

Han ser fin ut! Kul när "okomplicerad läromästare" inte betyder att hästen är som en trästock och borde döpas om till Gamle Trötter!

/Petra