fredag 30 april 2010

Ljuva tystnad

Ibland har Ellenmamman ett stort behov av att ha det tyst omkring sig. Det har inträffat i o m Ellenbebisens intåg på Byvägen. Ellenbebisen är en "snäll" bebis (barn är väl aldrig elaka, å andra sidan?), men emellanåt är hon en riktig GnEllen.

När Ellenpappan kom hem efter en tidig fågelinventering i Ljungby (avfärd 03.30) slängde jag mig i bilen och körde runt en halvtimme och njöt. Njöt av ensamheten, tystnaden, möjligheten att få tänka flera tankar i rad och av att få bestämma själv. För hur det än är, nu bestämmer Ellenbebisen.


- Jag heter Ellenbebisen, och jag söker världsherravälde.

2 kommentarer:

Irene sa...

Men man måste ju medge att för att vara diktator så är hon väldigt söt! Så tilltalande brukar de väl inte vara?

Kristin sa...

Jag haller med om att diktatorn är söt men förstar att du ända behöver fly undan hennes behov en stund ibland och bara vara själv. Bravo till dig som hittade tillfälle och kunde njuta av att köra runt lite alldeles ensam!