lördag 20 november 2010

Inte för att skryta...

... men... (vem tror jag att jag lurar?! Varför har man en egen blogg om inte för att skryta?!)

Innan tuppen galit tre gånger (om nu tocken är en sjusovare och sover till 09.30) har jag hunnit:
* städa toan nere
* plocka undan tvätt
* hänga ny tvätt
* mata Ellenbebisen
* byta på Ellenbebisen
* titta på det svårmodiga "Drömmarnas trädgård" tillsammans med avkomman
* duka fram frukost åt Ellenmamman och den sjuke Ellenpappan
* plocka ihop Ellenbebisens trehundra böcker som låg spridda över vardagsrumsgolvet
* duscha
* baka en morotskaka

SAMT

* baka en vit chokladkladdkaka.

HÄPP!

(Och när man är så här supereffektiv är det faktiskt inte konstigt att det blir lite fel. Som att jag glömde lägga i de hackade valnötterna i morotskakesmeten eller att jag råkade sätta ugnen på grill. Men det är inget att hänga läpp för. HÄPP!)

1 kommentar:

Irene sa...

Superkvinna! Jag bugar mig i stum beundran. Såna där petitesser som valnötter och grill, det tycker jag man kan skita i.